Euro Dizel
Farklılaştırılmış olsun ya da olmasın ülkemizde lisans sahiplerince
piyasaya arz edilen akaryakıt türlerinin tamamı Avrupa Birliği
standartlarına ve EPDK tarafından belirlenen teknik düzenlemelere uygun
olmak zorundadır. Bu kapsamda yakıt türüne göre hepsi araçlarda güvenle
kullanılabilirler. Farklılaştırılmış ürünler ile diğerleri arasında
kalite vb. düzenlenmiş özellikler bakımından otomobil, otobüs, kamyon,
tır, traktör vb. araç türüne göre sınırlayıcı ayrımlar bulunmamaktadır.
En yeni ve en üstün teknoloji Petrol Ofisi’nde
Petrol Ofisi olarak sektöre yenilikçi yaklaşımımız ve Türkiye için en
gelişmiş akaryakıtları müşterilerimizin beklentilerine uygun olarak
sunma isteğimizin bir parçası olarak akaryakıt katkılarında 1 numaralı
firma olan Afton Chemical ile Ar-Ge ortaklığı yapmaktayız.
Bu ortak çalışma neticesinde dünya çapında ispatlanmış, akaryakıtta son
teknoloji ile Petrol Ofisi`ne özel olarak geliştirilen dizel yakıtları,
saha, motor ve şasi dinamometre testleri ile büyük otomotiv firmaları,
bağımsız test merkezleri ve bağımsız teknolojik araştırma kurumları ile
birlikte test edilip onaylanmıştır.
» 100 lt’de 4 lt’ye Varan Yakıt Ekonomisi
Petrol Ofisi tarafından gelistirilen dizel ürünlerin performansı
katkısız yakıtlar ve katkılı yakıtlar karşılaştırılarak ortaya
konmuştur. Katkılı yakıtın, yakıt tuketimi uzerine etkisi büyük bir
otomotiv firması ve bağımsız teknolojik araştırma kurumu ile yapılan
proje ile belirlenmiştir. Bu amacla proje kapsamında, saha ve şasi
dinamometre testleri yapılmıştır. Projede büyük bir otomotiv firmasına
ait araclar, saha testlerinin gerceklestirildiği test parkurlarında
katkılı ve katkısız yakıtlar ile 50,000 kilometrenin üzerinde teste tabi
tutulmuştur. Test araclarına yakıt tuketimi olcum cihazları
yerlestirilerek anlık yakıt tuketim değerleri olculmustur.
Şasi dinamometre testleri icin de araclar bağımsız teknolojik araştırma
kurumu laboratuarlarında Avrupa Sabit Cevrimi (European Stationary
Cycle, ESC) testine, bir diğer adıyla 13 nokta testine tabi tutulmuştur.
Testler sırasında araclar, mobil emisyon olcum cihazına bağlanmış ve
egzoz emisyon değerleri kullanılarak karbon dengeleme metodu yardımıyla
aracların yakıt tuketim değerleri hesaplanmıstır.
Testler birbirine yakın cevresel kosullar altında, aynı araclar
kullanılarak tekrar edilmistir. Yapılan testler sonucunda, Petrol Ofisi
dizel yakıtlarının katkısız yakıta oranla aracta % 3.70 yakıt ekonomisi
sağladığı tespit edilmistir.
» En yüksek oranda deterjan - yüksek motor temizliği
Yanma sonucunda, motor parçalarında kalıntılar oluşur. Oluşan kalıntılar
motorun gücünü, ivmelenmesini azaltır ve yakıt tüketimini artırarak
emisyonları yükseltir. Petrol Ofisi dizel yakıtlarının düzenli kullanımı
ile, motor temizliği sağlanır ve yakıt ekonomisi elde edilir.
» Temiz enjektörler
Enjektörlerde tortu oluşması, yakıt püskürtme kalitesini ve yakıtın akış
oranını etkiler. Enjektörlerin temizlenmesi ve temiz tutulması yakıtın
daha verimli ve tam yanmasını sağlar. Petrol Ofisi dizel yakıtlarının
düzenli kullanımı ile enjektörlerde biriken tortu temizlenir ve yakıtın
akış kalitesi istenilen düzeyde tutulur.
» Temiz, tam ve verimli yanma
Motorda oluşan kirlilik düzensiz yanmaya sebep olur. Petrol Ofisi dizel
yakıtları motoru temizleyerek, tam ve verimli yanma sağlar. Böylece
performans artışı, güç geri kazanımı ve yakıt ekonomisi elde edilir.
» %10’a Varan Güç Geri Kazanımı ve Performans Artışı
Gelistirilen dizel ürünlerin performans ve güç artışı uzerine etkisi
İngiltere’deki bağımsız Tickford Powertrain Test Merkezi’nde yapılan
DW-10 testi ile belirlenmiştir. DW-10 testi, direkt yakıt enjeksiyonlu
dizel motorlarda kullanılan bazı kalitelerdeki dizel yakıtların neden
olacağı güç kaybı derecesinin değerlendirilmesi üzerine tasarlanmıştır.
Türkiye’de ilk defa Petrol Ofisi tarafından Türkiye’den gönderilerek
İngiltere’deki bağımsız test merkezinde gerçekleştirilmiş bu test ile;
aşağıdaki tablodan da görüleceği üzere katkısız yakıt kullanıldığında
%11 olan güç kaybının, Yeni Nesil V/Max Eurodizel kullanıldığında geri
kazanılarak güç kaybının ortadan kalktığı tespit edilmiştir. Böylece
Yeni Nesil V/Max Eurodizel’in %10’a varan oranda güç geri kazanımı
sağladığı bağımsız test merkezince de onaylanmıştır. Katkısız yakıt
kullanımı ile oluşan güç kaybı, Yeni Nesil V/Max Eurodizel’le geri
kazanılmaktadır.
» En yüksek setan sayısı, en yüksek performans
Yeni Nesil V/Max Eurodizel içerdiği yüksek setan sayısı ile ateşleme
süresini kısaltır, böylece yanma kalitesi daha üstün olur. Üstün yanma
kalitesi ile soğuk havalarda kolay çalışma, sessiz motor ve keyifli
sürüş elde edilir.
» Motorun ilk günkü gücü
Petrol Ofisi dizel yakıtları, ilk depodan itibaren etkin temizlik, güçlü
motor, hissedilir sürüş üstünlüğü ve daha fazla güç ile daha seri
ivmelenme sağlar.
» Anti Metal - Türkiye’de tek metal deaktivatör
Petrol Ofisi dizel yakıtları metal partiküllerini izole ederek tepki
vermelerini önler ve dizelin oksidasyon reaksiyonunu engeller. Böylece
enjeksiyonun en iyi şekilde gerçekleşmesini sağlar ve motor da yüksek
performansını korur.
» Korozyona karşı tam koruma
Petrol Ofisi dizel yakıtlarının üstün formülünde bulunan korozyon
önleyici ve demulsifier ile; motora zarar verebilecek pas kalıntılarının
oluşumu önlenerek uzun ömürlü yakıt sistemi ve motor gücü sağlanır.
» Donmaz dizel
Petrol Ofisi dizel yakıtları, dizeli oluşturan parafinlerin soğuk
nedeniyle kristalleşip çökelmesini ve filtrelerin tıkanmasını önler.
Ayrıca, içerdiği özel katkı ile kış aylarında kolay çalışma sağlar ve
-20 dereceye kadar donmaz.
» Çevreci
Petrol Ofisi dizel yakıtları içerdiği deterjan özelliği taşıyan
performans katkısı ile emisyonlarda katkısız dizel ürünlerine kıyasla
aşağıdaki tabloda miktarları belirtilen oranlara kadar daha düşük
emisyon salınımı ile çevre dostudur.